کابل شبکه

کابل شبکه چیست؟

کابل شبکه

برای خرید هر یک از تجهیزات شبکه باید اطلاعاتی جامع از آن کسب کنید که از جمله این اطلاعات می‌توان به کابل شبکه چیست اشاره کرد. فروشگاه تامین کابل ایران پس از سال‌ها خرید و فروش انواع مدل‌های کابل در این قسمت تصمیم به معرفی کابل شبکه گرفته است؛ در ابتدا برای شناخت این محصول باید بدانید کارایی کابل شبکه چیست و چه تفاوتی با دیگر محصولات دارد. در نظر داشته باشید که در صورت همراهی تا پایان این بخش به شما در رابطه با خرید کابل شبکه نیز مشاوره خواهیم داد؛ بنابراین برای خرید با اطلاعات کامل مقاله را با دقت کافی مطالعه کنید.

کابل شبکه چیست؟

یکی از سوال‌های متداول که افراد همواره از کارشناسان مجموعه تامین کابل ایران می‌پرسند، کابل شبکه چیست و چه کاربردی دارد است. امروزه با تهیه این بخش دیگر نیاز به برقرار کردن تماس نیست و تنها کافی است تا پایان این نوشتار همراه ما باشید تا اطلاعات کافی از این دسته محصولات کسب کنید.

در ابتدا برای تعریف ساده‌تر این محصول می‌توان گفت، کابل شبکه و یا lan cable محصولی شبیه به کابل تلفن می‌باشد که تفاوت آن در تعداد رشته سیم موجود است. اصلی‌ترین کاربرد این محصول اشتراک داده و اتصال دستگاه و سیستم‌های متعدد است؛ همچنین در نظر داشته باشید که کابل شبکه یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط و داده است. در طراحی کابل‌های شبکه اکثر ۸ سیم مورد استفاده قرار می‌دهند که به صورت زوج در هم تنیده شده اند؛ این سیم‌ها ارتباط را بین دستگاه‌ها برقرار می‌کنند و سرعت بالایی را به شما ارائه می‌دهند. جنس سیم‌های مورد استفاده نیز مس است که از رسانایی بالایی برخوردار است.

به روی این سیم نیز روکش قرار می‌گیرد؛ برخی از کابل‌های شبکه دو روکش دارند که در بالا بردن مقاومت کابل بسیار موثر است. نکته قابل توجهی که در رابطه با دو لایه بودن شیلد‌ها وجود دارد، محافظت در برابر اشعه خورشید و یا حرارت است؛ این شیلد در اثر نویز‌های خارجی و داخلی نیز مقاوم است. بنابراین با توجه به محیط خود می‌توانید از کابل‌های مقاوم‌تر با روکش‌های مدام استفاده کنید که در فروشگاه تامین کابل ایران نیز موجود است.

با مطالعه مشخصات کابل متوجه اطلاعاتی همچون CAT می‌شوید؛ کاربرد این قسمت که از CAT1 تا CAT6 شماره‌گذاری شده است، در ترافیک شبکات و سرعت انتقال داده است. امروزه خرید کابل‌هایی با شماره‌گذاری ۱ تا ۵ توسعه نمی‌شود؛ بنابراین اگر سرعت در انتقال داده و اطلاعات برای شما و همکارانتان حائز اهمیت است، کابل شبکه CAT6 مورد استفاده قرار دهید.

در نظر داشته باشید که تمامی کابل‌های شبکه موجود در فروشگاه تامین کابل ایران از پر سرعت‌ترین مدل کابل شبکه به نام CAT6 است که تنها پس از استفاده متوجه مزایای آن خواهید شد؛ همچنین در مجموعه ما می‌توانید مدل‌های مختلف این نوع کابل شبکه را مشاهده و بررسی کنید.

انواع کابل شبکه

کابل شبکه‌ها علاوه بر انواع گوناگون در میزان سرعت، مدل‌های مختلفی در روکش دارند که هر یک از آن‌ها به منظور خاصی طراحی شده است و با توجه به نیاز شما باید مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله رنگ‌بندی کابل شبکه می‌توان به رنگ‌های مشکی، آبی و نارنجی اشاره کرد که جزو مقاوم‌ترین مدل‌های کابل شبکه به شمار می‌رود. در بین این سه رنگ نیز کابل شبکه‌های به رنگ مشکی از استحکام بیشتری برخوردار است و برای افرادی که فضای پر تردد دارند بسیار موثر است. نکته‌ای که در رابطه با این سه رنگ وجود دارد این است که شما می‌توانید از آن به صورت توکار نیز بهره بگیرید و نگرانی از بابت پوسیدگی آن نداشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که در هر یک از مدل‌های کابل شبکه متفاوت است متراژ و طول کابل است، که با مراجعه به مرکز تامین کابل می‌توانید مدل مورد نظر را در متراژ دلخواه سفارش دهید و درب محل تحویل بگیرید. اما در نظر داشته باشید که متراژ کابل شبکه باید طبق استاندارد در نظر گرفته شود تا سرعت کابل را کاهش ندهد. شما در رابطه با متراژ استاندارد می‌توانید در صورت برقراری تماس با پشتیبانی راهنمایی بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید.

خرید کابل شبکه

کارشناسان فروشگاه تامین کابل ایران، اطلاعات جامعی برای هر یک از کالا‌های موجود در نظر گرفته است که تنها با انتخاب محصول می‌توانید آن را مطالعه کنید و در نهایت خرید مناسبی را تجربه کنید. در نظر داشته باشید که خرید همچون کابلی با ویژگی‌های متعدد برای هر یک از ادارات و مراکز جزو نیاز‌های اصلی است؛ بنابراین اگر قصد خرید بهترین کابل شبکه را دارید می‌توانید برای راهنمایی دقیق‌تر با مجموعه تامین کابل ایران تماس برقرار کنید.

کارشناسان فروش حاضر در فروشگاه به صورت ۲۴ساعته در دسترس هستند و برای اطلاع از قیمت و موجودی محصولات می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس برقرار کنید و در نهایت بهترین مدل کابل شبکه را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *